Autorativní vs. nika weby vs. magazíny

Kdo čte můj blog delší dobu, tak pro něj se budu asi dost opakovat. Ale tento post jsem chtěl napsat jako reakci na Štefanový komentář v předchozím příspěvku Jak tvořím své affil travel weby .

Jak vnímám autorativní weby? Možná že můj pohled na tento pojem nebude správný, ale já to vnímám tak, že autorativní web je ten web, který má nějakou informativní hodnotu na nějaký long tail, nebo slovo autorativní web přináší zásadní informace na dané téma. To ocení jak čtenáři, kteří při hledání dané fráze najdou odpověď, tak vyhledávače, které chtějí lidem jimi hledanou odpověď nabídnout.  Z mého pohledu není autorativní web každý obsahový web, nebo magazín, blog. Který necílí na nějaký konkrétní slovo, nebo long tail. Web s velkým obsahem u vyhledávačů boduje s dobrým off page link buildingem může i chytat dlouhodoběji dobré serpové pozice, ale dle mého autorativní web v tom bude mít vždy navrch, protože linkjuice netříští na různé stovky slov. Tedy tříští je na další long taily, ale spojene s hlavními keywordy. Autorativní web má nějaký obsah a solidní linkbuilding. Aby se vyplatilo vytvářet autorativní web, tak si myslím, že je třeba zvolit nějaké hledanější slova. Přeci jen sesbíraní informací, vytvoření stránek zabere čas. Nemluvě že autorita se nabírá taky stále novým obsahem a psát pořád dokola o malé nice je problematické.

Když už potom mám nějaký autorativnější web, tak si z něj mohu zaútočit na nějaké niky, které jsou spojeny s long taily v zaměření webu. Příklad mám vytvořeny stránky o Frýdku-Místku, hlavní KW na který jsem se chtěl dostat byl Frýdek-Místek a když se to podařilo, tak jsem přidal long tail, které jsou komerčnější jako je ubytování Frýdek-Místek,  rozvoz jídla Frýdek-Místek atd… . Na těchto přesnějších long tailech se již potkávám s konkurencí jiných autoratiních webů, které cílí zase autorativně na slovo ubytování, nebo rozvoz jízda. Nebo bojuji s nika weby, ala stránkami hotelů, restaurací, rozvozových firem. Já sázel na přední pozici KW Frýdek-Místek, kde nebyla taková konkurence a pak díky tomu se prosadit na komerčních long tailech, které mě zajímají. Na vstupní stránku na slovo  Frýdek-Místek jsme získával snadněji odkazy, než na slovo rozvoz jídla Frýdek-Místek. Psát o FM jsem mohl na x způsobů. Důležité ale bylo mít nějaké hlavní KW a na to budovat autoritu.

Píšu o tom aktuálně v minulém čase, protože jsem na web nějaký rok nesáhl. Přitom návštěvnost se pořád drží.

FiM

U tohoto webu jsem měl snahu vytvořit autorativní web na víc long tailů. Tzn. chtěl jsem přidávat pořád další obsah. Ale ne vždy mám čas, chuť toto dělat. Ale i přes to chci udělat stránky na nějaké téma a tu se dostávám k nika webům. Dle mého jsou to weby, které jdou do málo konkurenční fráze a nepotřebují tolik odkazů, obsahu. Kdysi jsem tak dělal jak jsem zde již zmiňoval a ukazoval niku běžecké batohy. V posledních měsících už návštěvnost  klesla skoro k nule, už je tu několik běžeckých eshopů, které seo umí, ale roky se bez jakéhokoliv přičinění webík držel a já jsem se nemusel o web starat, protože konkurence skoro nebyla, tedy nebyl na ní ani affil, ale to se už změnilo. Budu muset tuto niku oprášit.

ministránka

Co chci říct v obou případech když se web dobře udělá dobře, tak dokáže držet návštěvnost a pozice v serpu. Jen si nemyslím, že toto by se povedlo u webu, který by byl magazínového způsobu. Tzn. necílil by na KW v kterých chci být v SERPu vysoko, ale šlo by o směs článků. Tento web by mohl mít návštěvnost z pravidelných čtenářů, což mé weby nemusí mít. Dokáže vystřelit nahoru nový článek, ale v konkurenci jiných atorativních webů, které budou cílit na KW z článku, nebo nika webů v průběhu času nebudu moci takovým roztříštěným webem konkurovat. Proto mé travel weby nespojím v jeden magazín. Protože by nestihali konkurovat ani cestovkám co aktualizují své blogy, či obsah. Raději ponesu “větší” náklady.

Tím se dostávám k mé druhé odpovědi na Twitteru na odpověď Pepy Pecháčka a opět Štefana, viz.

 

Co si o tom myslíte Vy? Sjednotit, nesjednotit?

 

 

 

 

3 komentářů

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.