Call to action prvky – affiliate

call to action prvek

Již dva dny koukám na stránky http://besthry.cz . Tyto affiliate stránky jsou aktuálně na prodej na Webtrhu ZDE. Nemám v plánu tyto stránky kupovat, z toho důvodu na ně nekoukám. Na  těchto stránkách mě totiž zaujaly krásné call to action prvky, proto je zmiňuji.  Textové call to action prvky rád použivám a již delší dobu jsem chtěl na toto téma napsat článek. Nechci zde psát o UX moudrech, kolik pixelů a jakou barvu má mít “správný” call to action prvek. Spíš zde chci napsat mé názory na to jak se dají call to action prvky psát.

Co je to call to action prvek

call to action = CTA

Call to action prvek je většinou nějaký jednoduchý prvek, který je výrazný a vyzývá návštěvníky stránek k akci. U Besthry.cz například zelený call to action vybízí k hraní hry a oranžový k získaní dalších informací o hře. Je to nepřehlednutelné .  U affil webů jde většinou o nějaký affil odkaz, nebo například prvek vybízející k vložení emailu atd… . Cíl call to action prvku je zaujmout na první pohled. Zachytit pozornost i těch lidí, kteří stránky nečtou, jen je přeletí zrakem.

Dobře je to popsáno na Dognetu v článku CTA – čo to je a ako na to

Jak se dá s call to action prvky pracovat a jak se dá díky úpravám zvýšit konverzní poměr o tom mluvil Jan Kvasnička na 4. ročníku Affiliate konference. Jeho slidy si můžete prohlédnout ZDE a ZDE je video z jeho přednášky.

Proč rád použivám call to action prvkl v affiliatu a jak je používám

Konečně se dostávám k tomu, proč jsem chtěl tento článek napsat. Ale pro úplnost jsem musel zmínit úvodní text. Na jednoduchých call to action prvcích, stylovaných díky CSS stylu je super to, že se zobrazují všude a mají opravdu dobrou proklikovost. V době ad blocků, bannerové slepotě je to žádaná věc. Další bonus je v tom, že si do textového call to action prvku vymyslím pro mě vhodný text. Co tím myslím? Nesčetněkrát krát jsem se setkal s lidmi, kteří se bez banneru, který se dá v některých případech taky coby call to action prvek považovat nejsou schopni pracovat. Zkrátka na své affil weby nahážou bannery, ještě nejlíp uložené na serveru inzerenta a myslí si, že mají vyhráno. Ale jak tyto bannery vypadají na mobilech? Pokud jsou nahrávany ze serveru inzerenta, tak se dlouze načítají. A teď to hlavní sdělení na banneru většina lidí nemá ve svých rukou. Kdežto u call to action prvku, co si napíšete je to jen na Vás. K čemu směřuji.  Uvedu příklad. Pokud vyloženě nepíši recenzi na nějaký produkt, ale mám například traffic, který zajímá téma hodinky a ne přímo model, tak udělám call to action prvek se slovy Hodinky doporučuji koupit ZDE. Nepíši tam ani eshop, ani typ hodinek. Jen je navedu skrz affil odkaz na eshop s hodinkami. Myslím si, že je to nejlepší řešení. Důvod je ten, že potenciální kupující chce hodinky, ještě neví kde. Kdyby jsem napsal například hodinky, ten a ten model můžete koupit na Alze. A on neměl Alzu rád, tak by se mi do eshopu neproklik. Když jej dostanu do eshopu, tak je možné, že si hodinky vybere a nakoupí zrovna tam. Ale nedoporučuji posílat traffic někde kde nechce, to by jste byli sami proti sobě. Ale trošku jej popostrčit není špatné.

Já třeba ještě používám to, že v článku ukáži nějaký produkt, ten nazvu jen hodinky a pod tím udělám call to action prvek: Tyto hodinky ale i jiné hodinky doporučuji koupit ZDE. Kdyby jsem uvedl přesný model, tak lidé co hledají zboží přes Heureku a Zboží zkopírují název a jdou hledat na Heureku. Tím opět neříkám a nenabádám k posílání lidi někde kde nechtějí, to by jste se  Vy okrádali o příjem. Ale o úpravě sdělení call to action prvku. Nemluvě o tom, že jen prokliknutím přes affil odkaz zjísti o jaké hodinky finálně jde a kolik třeba stojí. Psát ceny do nedynamicky generovaného prvku je totiž kvůli pohybu cen nežádoucí, protože tento údaj rychle zestárne. Stačí to, že časem z eshopu zmizí i ten druh hodinek. Takže někdy je lepší odkazovat spíš jen na kategorii, aby jste odkazy nemuseli hlídat. Pokud ovšem víte, že odkaz bude generovat traffic v nějakém období a pak už jen minimálně, tak se nebojte odkázat přímo na zobrazený produkt.

Tak je to u všeobecného trafficu, ale často má člověk traffic co hledá konkrétní věc. Například máte recenzi produktu. Pak je dobré  eshop přiznat a nejlépe nabídnout i víc variant pokud to jde. Mě se třeba líbí řešení na www.chcidraky.cz jako například u této knihy Únosce draků . V tomto případě je třeba tahat aktuálni ceny z eshopů.

Jak vytvářím call to action prvky na mé weby

Jak už jsem zmínil, tak já používám k CTA textové tlačítka, které styluji pomoci externích CSS kódu. Kdysi jsem si vygeneroval v nějaké CSS generátoru kód těch generátorů je na internetu mnoho. Namátkou http://www.bestcssbuttongenerator.com A teď vždy ložím do CSS kódu vygenerovaný část CSS kódu, který se týká tlačítka a odkazy A obohacuji o atribut  class=”myButton” tzn. u tohto generátoru to vypadá například

do CSS přidám

.myButton {
background-color:#44c767;
-moz-border-radius:28px;
-webkit-border-radius:28px;
border-radius:28px;
border:1px solid #18ab29;
display:inline-block;
cursor:pointer;
color:#ffffff;
font-family:Arial;
font-size:17px;
padding:16px 31px;
text-decoration:none;
text-shadow:0px 1px 0px #2f6627;
}
.myButton:hover {
background-color:#5cbf2a;
}
.myButton:active {
position:relative;
top:1px;
}

A HTML odkaz má navíc atribut class

<a href=”#” class=”myButton”>Doporučuji koupit ZDE.</a>

1 comment

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.