Jak si vede můj “autorativní” web cílený na dárky pro muže

Už jsou to skoro dva roky co jsem si řek, že zkusím vybudovat autoritativnější web na mé oblíbení téma dárky http://netradicnidarkypromuze.cz. Tehdy mě lákala hledanost longtailu dárky pro muže na Seznamu. 139 000 dotazů měsíčně vypadalo skvěle, jenže za tímto krásným číslem  byla chyba v počítaní u Skliku. Tuto chybu časem opravili. Jak jsem to zjístil, tak mé nadšení pro  trošku polevilo a já začal pochybovat, zdalimám dál na stránce dělat. Přeci jen konverznost affilu i cena za proklik proti cílenějším webům je na tomto webu mnohem menší. A k tomu mě pořád ignoruje Seznam, který mi například včera  přivedl 4 lidi, kdežto Google 188 lidí.

Nicméně i tak jsem u webu zůstal a stále na něm dělám, možná ne tak intenzivně. Ale je to jeden z TOP 3 webů na kterých pracuji. Web pomalu získáva autoritu a je mi jasné, že výsledky v následujicích měsících, letech budou stále lepší. Co mi web v součastné době dává nejvíc, je to, že se s ním dostávám asi nejdál co se týče v přemýšlení, co a jak na webu vylepšit. Musím se připravit na sezonnost, jako teď vrcholící téma vánoční dárky pro muže , nebo valentýnské dárky pro muže. Takže člověk musí vymýšlet jak má  vynořit staré články, přidat nové. Sehnat nějaké linky z venku atd…  Zkrátka na tomto webu se učím věci, které jsem na menších nemusel učit a jsem za to rád. I když mě stál mnoho času. Ale snad se mi to v budoucnu vrátí. Už teď vidím nějaké výsledky.

Jak si vedu v SERPu

Když vemu, že na slovo dárky pro muže optimalizuje mnoho komerčních webů a já jsem se svým webem dnes v SERPu na Google na nereklamní

6. pozici ve frázi dárky pro muže

6. pozice ve frázi narozeninové dárky pro muže

8. pozice ve frázi vánoční dárky pro muže

Tak to není tak špatné na web, který nemá ani dva roky.

 

Teď jen musím přijít na to, jak se udobřit se Seznamem, pak totiž začne mnohem zajímavější jízda co se týče návštěvnosti a příjmů.

Nárust návštěvnosti v posledních dnech je způsobena blížicímí se vánocemi. Ale i tak je proti předchozímu roku krásný nárust. Podle GA je to o 303%. Na návštěvnost můžete mrknout na TOPlist.

5 komentářů

  1. Z té domény a textů na úvodní stránce je cítit hodně SEO optimalizace. Podle mě seznam takové weby zařízne hned na začátku (když vezmu v potaz strojové učení robota z dat, které má). Nehledě na fakt, že se jedná o defaultní šablonu wordpresu. Takže podobných webů bude hodně => i větší konkurence. Když se k tomu přičte extrémní konkurence (hlavně na seznamu na googlu jsem se nedíval) pak se nedivím, že návštěvnost je taková jaká je.

    Koukl jsem se například na long tailový výraz “netradiční dárek pro ženu” průměrná hledanost 20, ale konkurence…fíha moc… BFU půjdou po prvních pozicích…přes reklamu..Dostat se na první pozice tak leda s PPC. Čekat návštěvnost přes organiku je podle mě nereálné. A takových klíčových slov je u tohoto tématu spousta.

    Ta doména je docela nešťastně volená. Lepší bude spíše vymyslet nějaký brandový, krátky, zapamatovatelný název. Příklady z jiných oborů zaplo, kredito, alza, aukro

    Ještě k té defaultní šabloně twentyfourteen – náhled stránky ve výsledcích seznamu je pěkný, ale mě osobně se takové weby nezdají jako vhodné…popřemýšlel bych více na UX designu na odlišení od konkurence – přijít s vlastním řešením. Zkusil bych jinou šablonu…nějakou méně známou.

    No a ten skoro 7 MB obrázek je nutný?
    https://developers.google.com/speed/pagespeed/insights/?hl=cs&url=http%3A%2F%2Fnetradicnidarkypromuze.cz&tab=desktop

    Dával bych si pozor i na měření návštěvnosti, hlavně na fake návštěvnost (návštěvnost může být zkreslená roboty! i vlastními návštěvami, refferal spam a kdo ví jakým bordelem..)…toplist nepoužívám tak s ním moc neporadím, ale je lepší se mít na pozoru…beru jen GAnalytics a zjištuji hlavně Akvizice -> Přehled -> Organic Search -> záložka Zdroj: Google x Seznam

    Direct, Refferal či Social moc nesleduji bych nedělal nic jiného než prohraboval statistiky…tím nechci říct, že to není důležité si jednou za čas projít většinu dat.

    Jsem se nějak rozepsal..no nakonec bych snad jen zmínil…zjednodušuj, nedělej věci příliš složitě, nezabíjej čas věcmi, které nikam nevedou. Je to těžké, ale musíme s tím bojovat.

    Něco na odreagování od mých plků:

    Doporučil bych shlédnout tento film:
    http://www.csfd.cz/film/281357-vymereny-cas/prehled/

    Snad bude někomu inspirací.

    Ať se daří!
    http://www.affilpost.cz
    @PepaPechacek

    1. Děkuji moc za hodně podnětný a přínosný příspěvek. Takové rady jsou k nezaplacení. Zkusím je zahrnout do dalšího rozvoje. Hodně mě zaujalo důležitost šablony. Já tomu zatím nijak nepřikládal důležitost. Vlastní grafiku a design to mám v pořadníku někde daleko, až budu mít návštěvnost mnohem vyšší než doposud.

      Jinak ten film je skvělý. Dobrý tip.

Napsat komentář: Zbyněk Zrušit odpověď na komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.