Jak tvořím své affil travel weby

Než se vrhnu na popis toho jak vytvářím travel weby, tak snad jen pro objasnění. Nejsem vůbec úspěšný travel affilák, kdyby jsem sečetl všechny mé domény, náklady na hosting, tak by si travel weby na sebe ani nevydělaly. “Víc” mi v travelu vydělávají jen dva weby. Ale nijak extra to neřeším. Tyto weby mám připravené jako víno v archívu. Nechávám domény zrát a čekám, že se k nim vrátím a ony díky svému stáří, odkazům co nasbírájí začnou vydělávat. Zdali se tak stane uvidím, možná že je dřív nechám vyexpirovat, nebo ty lepší prodám. Zatím to beru jako investici do budoucna. Občas na ně něco napíši, nebo koupím hotový text, to se mi občas podaří na Copywiting.cz v sekci nakupovat hotové články. Tím jak mám víc webů a témat, tak se tam občas objeví tématický článek.

Jak tvořím své affil travel weby

Jak tvořím své affil travel weby

Stránky systematicky ani nemonetizuji, ani je nemám v stejném stylu, jsou na různých redakčních systémech. Různě psány, bez hlubšího průzkumu klíčových slov, bez cílení na výdělečné niky, což je u travelu důležité. Zkrátka jde o jeden chaos u kterého si vždy říkám. Blíží se sezóna letos již opravdu musím rozjet ty a ty stránky. Pak sezóna proběhne a já čekám na další. Mezitím někde jedu a nadšeně vše fotím, zapisuji si.

Manželce tvrdím na tu dovolenou si časem vyděláme, já na to udělám stránky a ony na tu cestu v čase vydělají.

Vrátím se z cest, začnu dělat stránky, ale moc u toho nevydržím a tak mi do portfolia přibude další nehotová stránka a já ji dám v mém portfoliu do kolonky zrání, které jsem zde již zmiňoval.

Asi si říkáté, tak proč jsem se rozhodl napsat tento článek. Když v tom mám takový bordel a nic mi to nevydělává? Důvod je ten, že si myslím, že proces tvorby obsahu mám celkem zvládlý a chtěl by jsem se o něj podělit.

Jak dělám travel web

Vyberu si místo kde pojedu na dovolenou. Pořídím si knižního průvodce, buď jej koupím, nebo si jej pujčím v knihovně. Průvodci Vám pomohou jak při samotné dovolené. Není nad to přijít na místo kde je mnoho turistů a Vy nevíte proč, až potom zjistíte, že se tam například stala nějaká historicky důležitá událost atp.  Nebo že jste pobliž skvělé restaurace a Vy celou dobu chodíte do nějaké s kterou nejste spokojeni . Informace z knížky pak využijete i při tvorbě svého travel webu.

Kromě samotné relaxace a poznávaní sbírám i informace pro svůj budoucí travel web. Budoucí web musí cílit na dostatečně malou niku, aby jsem neměl těžké v ní prorazit, mám na mysli SERP. Prorážet totiž budu hlavně obsahem na webu. Odkazy pokud stránky udělám dobře přijdou v čase od lidí, kteří tam najdou to co budou hledat.  Takže na KW dovolená v Itálii, ubytování v Itálii necílím. Cílím spíš na ubytování v Marilleva atp. .  Během dovolené hodně fotím nejen partnerku, kamarády ale i samotné místa a dělám si poznámky, někdy i večer na pokoji, kdysi jak jsem cestoval tak jsem si dělal poznámky do bločku. Dnes vše píši do mobilu do zápisníku. Poznámky nemusí být dlouhé, určitě po večerech nepište hotové články. Na dovolené se má odpočívat, věnovat partnerce, kamarádům. Jen si dělejte poznámky o cenách, svých náladách pocitech, zkušenostech, informací od jiných lidí s kterými jste se bavili. Klidně se ptejte jiných čechů, které potkáte, jak se jim tam líbí, jak jsou spokojení s ubytování a kde jsou ubytováni stravou, to všechno jsou informace, které můžete při tvorbě webu využít. Důležité je vše si zapsat. Jakkoliv si myslíte, že si budete informace pamatovat, tak vězte, že to zapomenete. Zážitků na dovolené je hodně a kdo ví kdy se dostanete k tvorbě webu.  Do poznámek pište i to co si o místě myslí další lidé co jsou s vámi na dovolené, ceny, popište si fotky ať víte odkud jsou, uličky, svahy, vleky, vám budou totiž za rok v adresáři připadat stejné a vy nebudete vědět kde je to nafoceno.

TIP:toto se dá řešit i tak, že se snažíte na nějaké fotce vyfotit název místa, tu na stránku dávat nemusíte, ale pomůže se Vám zorientovat ve fotkách.

Ale hlavně užívejte si dovolené. Na dovolenou jede člověk vypnout a odpočívat!

Pokud nejedete do nějaké světem zapomenuté země, tak si ani nemusíte sbírat letáčky. Vše je většinou dohledatelné na internetu, tak je zbytečné vozit si papírové letáky z informačních center.

Jak budete mít poznámky a fotky, tak až doma se pusťte v klidu do tvorby stránek. Jak na to popisovat nebudu. Snad jen. Mnoho lidí na svém blogu píše o tom kde všude byli. Pokud máte blog, tak to udělejte i Vy. V budoucnu totiž tyto články využijete pro základní link building na své nové stránky. Tak samo můžete vést odkaz z youtube, kde nahrajete video z dovolené, nebo z nějaké foto galerie, kde budete mít fotky z dovolené. O využití blogu v rámci linkbuildingu nedávno psal Radek na svém blogu. Článek naleznete ZDE.

 

Ukázka mých travel webů

Toskánsko (Itálie) – stránky o Toskánsku, které miluji, byl jsem v něm několikrát a pořád nemám dost. Je tma přesně to co miluji, historie, umění, nádherná krajina, hory, moře.

Dolomity (Itálie)– ty hory mám strašně rád, byl jsem v nich jak v létě, tak  na lyžích, zrovna tyto stránky jsou koncepčně úplně šílené, ale je to tím, že je zkrátka tvořím podle přibývajících zkušeností s místy v čase. Loni jsme byli ve Val di Fassa, předloni v Marillevě takže informace pomalu přibývají, návštěvnost taky.

Poznávací zájezd Paříž –  s Haničkou jsme jeli do Paříže na naši svatební cestu. To, že se v nice Paříž, ubytování v Paříži atp… . těžko dostanu nahoru mi bylo jasné od začátku. Původně jsem do tvorby webu nechtěl jít, ale našel jsem krásnou volnou doménu, tak jsem si říkal zkusím to. Jenže kromě napsaní pár článků má snaha utichla.

Poznávací zájezd Paříž

Poznávací zájezd Paříž

Frýdek-Místek – travel stránky můžete tvořit i o místě kde bydlíte, nebo je blízko Vás. Budete mít tu výhodu, že informace, fotky budete získávat mnohem snadněji, než nějaký webmastr od jinud. Mnohem snadněji se na takovou stránku získávají odkazy. Kamarád má například autoservis, tak hle hned mám odkaz. Soused stavební firmu atd. . Mít takovou autorativní stránku není od věci, když budete chtít v serpu podpořit nějakou svou lokální stránku, klidně to může být stránka i od kamarádu, rodiny. Příklad brácha se rozhodne rozjet autodopravu, tak mu v SERPu pomůžu dostat se v nice Autodoprava Frýdek-Místek nahoru atp. .

Sousse Tunisko – loni jsme byli s Haničkou na 14 dní v Tunisku a já jsem se těšil jak udělám skvělou stránku o Sousse a Marhaba hotelu. V tuto dobu už měl být web plný článků a nějak jsem se k tomu nedostal. Zkrátka priority byly jinde, vánoční, valentýnská sezóna u dárkových webů. Ale jak jsem v článku psal poznámky jsou, fotky jsou a doména pomalu zraje. Tak možná něco již v těchto dnech a zbytek příšti sezónu.

 

4 komentářů

  1. Taky si sbírám materiál, moje nefér výhoda je, že jsem celkem schopný fotograf i copywriter 😀 Zatím mám rozjeté jen Mongolsko, které tak nějak zraje a návštěvnost tam je, ale monetizace stojí za velké prd. Brno je ve stádiu hybernace. Už delší dobu si pohrávám s myšlenkou spíš jakéhosi travel blogu, který bude mít specializované články z různých míst, ale bude vše na jednom místě a můžu to postupně rozvíjet. Je to asi lepší jak tříštit pozornost na 20 minisites a nákladově to vychází líp. Neplatíš 20 domén, nemusíš řešit linbuilding pro 20 webů atd.

    1. Něco podobného co se týče sjednocení mi radil i Pepa Pecháček na Twitteru https://twitter.com/PepaPechacek/status/832338578806013956 Já si ale moc nemyslím, že by to bylo dobré řešení. S weby cílím na menší niky, než by cílil autorativní web.Tzn. pokud ji dobře trefím, tak na mini web nemusím sáhnout. U autorativních by jsem se musel prát s jinými autorativními weby, na kterých dělají celé redakce, či dokonce komunita a nika weby. Mé webíky mohu linkovat pokud to jde i mezi sebou. Takže si myslím, že strategie není špatná. Jen to mám celé takové chaotické a neuspořádané.

      1. Vůbec nerozumím této části:
        “S weby cílím na menší niky, než by cílil autorativní web.Tzn. pokud ji dobře trefím, tak na mini web nemusím sáhnout. U autorativních by jsem se musel prát s jinými autorativními weby,…”

        Co podle tebe znamená “autoritativní” web? Ten on se odlišuje pouze svojí velikostí, tak proč by nemohl cílit na menší niky? S autoritativními weby se pereš i teď, pokud máš na mysli SERP, a díky malosti tvých webů jsi ve značné nevýhodě.
        Právě slučování a rušení malých webů bylo jedním z mých letošních cílů (https://twitter.com/StefanKuska/status/816672333012369408 ), jelikož budoucnost pro ně nevypadá zrovna růžově. Zároveň jsem se vrátil do travel segmentu a obnovil jsem trend z před několika roků a vydal jsem se na cestu svého webu s více jak 1000 článků. Zatím jsem s https://www.travelmag.cz/ někde za polovinou a když vidím ty současné “výsledky”, tak se akorát utvrzuji, že do budoucna je nutné tvořit pouze velké weby, pokud chceš aby tě někdy živily. Bohužel čistě obsahové weby to mají s monetizací docela obtížné a musí se to vykompenzovat velkým publikem.
        Navíc jak už bylo řečeno, 1 velký web má mnohem nižší náklady na domény i údržbu, což ti v konečném důsledku zvyšuje míru ziskovosti. Sice to nebudou obrovské částky, ale jak se říká, každé moře je tvořeno z kapek a stejně tak i každá tisícovka je tvořena z korunek.

Napsat komentář: Štefan Kuska Zrušit odpověď na komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.