Kde kráčíš affile?

Kde kráčíš affile

Nedávno jsem dělal sumarizaci u affilu ve Fantasyobchodě na kterou můžete kouknout v článku – Jak si vedou affiláci u nás v obchodě. Z článku vyplývá to že affiláci stále rostou, což je pravda alespoň u nás v obchodě. Sice při podrobnějším pohledu zjistíte že hlavní objem dělá pár affiláků. Ale tak to v affilu funguje střední třídy moc není, protože buď někdo affil zkouší a když mu to nejde tak zůstane u testů a nebo přijde jak na to jak a pak to rozjede. Ani mě neznervozňuje, že pár menších affiláků má u Fantasyobchodu malý příjem ale pravidelný, vím že mnoho affiláků propaguje x eshopů a sítí, pěkně to jednou názorně ukázal Vojtěch Oram ve svém starším článku Dračí affiliate po roce . Zkrátka přijde mi že affil svět roste.

Jenže

V poslední době mi přijde, že stále víc zaběhnutých affiláků lamentuje nad oborem, že jde vše ke kopru. Někteří již affil opustili, nebo udělali i úkrok například do offline podnikáni. Fondil  (Seopizza) už raději než affil weby uklízí pokoje na Islandu pronajímá staré auta. Josef Kroupa zase staví malé kryté “Disneylandy” .

Někteří vzpomínají na staré dobré časy, zavírají své projekty.

Jako například

RIP cashback portál Alvarado, škoda projektu a zmařené investice (blog Hardyn)

Proč nedělat zájezdový affil? (blog Mikey.cz)

atd … 

částečně za to můžou úpravy algoritmů ve vyhledávačů. Taky mě to potkalo například u mých dárkových webů. Tak například dopadl web věnující se dárkům pro muže.

Proto zatím nepokračuji v seriálu o vánočních dárcích,  který jsem tu na blogu rozjel, protože mám plno práce na svých webech a další proto zatím nebudu rozjíždět. Aktuálně zkouším absolutní fokus na jeden recenzní web, na úkor všech zbylých webů, uvidím jak to bude vypadat s výsledky po vánoční sezóně, zdali u toho zůstanu, nebo pojedu po staru x webů.

K špatné náladě může přispívat stále větší konkurence a dražší placený traffic (PPC, Facebook).

A v neposlední řadě to, že většinou slyšíme ty kterým se tolik nedaří, většina těch kterým to šlape totiž dál budují své weby a nevážou na sebe pozornost. Takže může převládat negativní pohled na affil scénu, ale v reálu tomu tak nebude, viz úvod tohoto článku, nebo například stále lepší čísla od affil sítí, či affil manažerů. 

Kudy dál affile

Já si myslím, že je třeba jít dál a netruchlit. Jak kdysi zmínil Michal Kurečka ve svém článku 10 věcí, které BRZDÍ (začínajícího) affilákaMám teoreticky zvládnuto, jak vydělávat 100k USD/měsíčně, ale zatím pouze hledám nějaké vyprázdnění těch informací.

Dobrých zdrojů o affilu na českém internetu je pořád dost viz aktualizovaný seznam 

52+ zdrojů informací o affiliate marketingu (aktuálně 68, říjen 2018) na blogu u Maria Roženského

 

 

 

9 comments

  1. Affiliate česká scéna se musí pročistit. Je čas aby přišli noví affilaci s novými nápady a projekty.

    Já se do affilu pouštím čím dál více, ale jen z jiné strany. Připravuji další projekty a aplikace pro affilaky

    Jen tu není moc prostoru jako v zahraničí. Musím se tomu přizpůsobit.

    Jsem rád, že jsi oživil trochu svůj blog Btw chtělo by to sraz v Ostravě

    1. Nové krve s novými nápady je třeba vždy., jinak jakékoliv lidské konání potom upadá.

      Blog chci oživit a snad se to teď i povede, po sestřelení webů chci fokusovat na míň projektů, a blog mezi tím bude.

      A affil sraz v OV by chtělo, zkusím pouvažovat o termínu. Musíme to stihnout dřív než žena porodí druhé dítě (čekáme jej v květnu 🙂 )

  2. No, ono to celé jde ruku v ruce s vývojem onlinu, který se hodně profesionalizuje a ubírá prostoru pro malé hráče. Dřív affilák dovedl třeba doplnit mezery marketingu e-shopu, ale pokud chce dnes e-shop přežít v konkurenci tak to musí dělat sám, a tak affilák ve většině případů sbírá jen drobky. Ne že by to nešlo, ale je to čím dál tím složitější.

    1. Je to tak, na druhou stranu jak s oblibou říkám jak začínala Coca Cola, tak se již určitě prodávalo něco podobného. Když přišla Tesla tak už existovaly elektromobily. Zkrátka vždy se dá prorazit, jen to chce být inovativní. Ale jinak máš recht té konkurence v SERPu přibývá. Já si třeba nedokáži představit šílený boj o SERP třeba v angličtině, kde ta konkurence je x násobná. Jak počtem lidí, tak kapitálem.

  3. Celý affil sa mení v niečom k lepšiemu a v niečom aj k horšiemu. Na slovensku je najmä od medical update ďalší problém, ktorý zasiahol väčšiu oblasť webov nie len segment zdravia a to ten že google sa nejako pokazil a na normálne dotazy ukazuje turecké weby alebo rôzne zaspamované stránky s africkými domenami alebo ázijskými domenami. Nejde o to že si affiláci, e-shopy a rôzny iný webmasteri pohoršili ale ukazuje to zle výsledky pre obyčajných ľudí čo chcú nájsť relevantné výsledky. Dúfam že sa to čo najskôr napraví pretože vianočná sezóna je tu.

  4. Ahoj,
    já s affilem ale neskončil, jen bohužel nemám čas blogovat a být vidět :).

    Naopak jsem v posledním roce na affilu zamakal a posunul ho na svém hlavním webu úplně na jiný level. Teda alespoň v to doufám 😀

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.