Reklamní triky

Tento článek nebude o nějakých hard core technikách v affiliatu. Je to spíš úvaha nad tím, jak se dá o propagaci přemýšlet. Aby jsem začal od začátku. Na tvorbě stránek a affiliatu miluji i to, že i když zrovna něco “fyzicky” netvořím, tak i tak na věci mohu pracovat. V hlavě si střádám plány, myšlenky,  všímám si jak to dělají jinde, jak to dělají v offlinu.

Například na jaře jsem byl jsem lyžovat  ve Francii. Kromě lyžováni jsem sledoval propagační materiály, koukal na stránky místních restaurací a míst a všímal, všímal jsem si formy, UX atp… . Nebo když běžím, tak studuji reklamu po plotech, bilboardy. Přemýšlím nad tím jak věci posunout, upravit vylepšit. A sem tam vidím zajímavé věci.

Tak například hodně zajímavě pracují s reklamou u Lidlu, nedávno  mezi lidmi rezonovalo, že lidé mají v Lidlu dobrý plat. Tak schválně mrkněte na tento billboard, který je snad na každém Lidlu.

Všichni vidí například na náš region a na prodavačku určitě krásných 22050,- Kč. Jenže on ten plat je nástupní 20417,- Kč viz menší číslo a toto je plat až po  dvou letech. Když vezmu současný růst platů v současné době 1Q/2017 je meziroční nárust o 5,3%  (Zdroj)Tak to finální číslo u Lidlu není takový zázrak jak se propaguje, protože nárust za dva roky je o 8% a to jsem nepočítal ani to, že druhý rok by nárust byl z většího základu. Kdyby byl zachován průměrný roční růst 5,3% tak by to velké číslo s kterým se Lidl chlubil mělo být  22638,- Pokud by byl u Lidlu průměrný růst jak celorepublikový růst. Nemluvě o tom, že nárust platu je u většiny firem v lednu a paní prodavačka nejspíš nastoupí někdy v průběhu roku, takže po dvou letech u ní bude někdy jindy.

Tím nechci tvrdit že plat prodavačky v Lidlu není malý a i růst je nemalý. Jen jsem chtěl ukázat, jak pěkně někdy ten marketnig maže med.

A protože se blíží volby, tak nás čekají tyto triky a klamy hlavně na politickém kolbišti. Už jsem moc zvědavy na ty osekané grafy, míchaní procent a absolutních čísel. Člověk musí být pořád ve střehu. Aby náhodou nedostal něco zadarmo, nebo lepšího 🙂 .

A co vy všeho jste si v reklamě nedávno všimli, co Vás zaujalo?

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.