Spokojenost na všech třech frontách – aneb filtry na dlouhé chvosty

Hned v úvodu by jsem chtěl rozvést tři fronty, které jsem užil v nadpisu tohoto článku.

1. fronta affilák který chce vydělat

2. fronta obchod který chce vydělat

3. fronta uživatel, který chce poradit dobře nakoupit

 

Nedávno jsem někde  na internetu četl názor jednoho affiláka, že v budování affil webů nevidí přidanou hodnotu. Že by chtěl vybudovat něco co bude přínosné a dlouhodobé. Affil weby bere jen jako cestu k získání kapitálu. Dokáži si představit affiláky kteří budují email databáze a jimi spamují. Affiláky kteří budují katalogy, které mají za úkol předběhnout propagované eshopy. Nebo nabízejí lidem slevové kupóny. Někdo další doluje zisky v PPC. Další mají ministránky na malé niky, které přeskakují eshopy. Za maximalizací zisků nabízejí pro sebe nejvýhodnější eshopy, či produkty a neřeší zdali doporučili to nejlepší. Většinou při této cestě je některá z front bita a ani o tom nemusí vědět.

Nechci teď moralizovat, co je správné, sám mám nika webíky atd… spíš chci nastínit jak si myslím, že by měl affil web vypadat ke spokojenosti všech tří front.

Na internetu jsou  affiláci, kteří přinášejí přidanou hodnotu všem třem frontám. Například všem známý projekt od Davida Eistla Cestujlevne.com  , na web primárně nejdou lidé s cílem najít nejlevnější letenku do Dubaje, i když autorita webu nejspíš takové lidi ze SERPu přivede, ale lidé zde primárně hledají inspiraci na levné cestováni. To jim David nabídne. Z prodeje bude mít radost i prodejce letenek.

Dalším příkladem jsou recenzní weby. Tu už se dá předpokládat, že kupující je +- rozhodnut koupit si určitý výrobek, ale není si jistý. Poctivý recenzní web, jako je například na kuchyňské roboty od Radomíra Panny http://kuchynsky-robot.info , nebo například má Domluva, která recenzuje pánské parfémy http://domluva.cz nerozhodnutému uživateli napoví zdali robota, prafém, službu chce či nechce. A finálně affilák doporučí eshop, tzn. na své si přijde i eshop. Dle mého v tomto je přínos všech tří stran zase maximální.

Tak by jsem mohl pokračovat dál, ale nechci, protože cíl članku je poukázat, že dle mého největší přínos affiláků a spokojenost na všech třech frontách je budování filtrů, které uživatele nasměřují k výrobku, službě, kterou shání. A ne k výrobku, který chce prodat výrobce, obchodní, nebo affilák. Pokud budete na svých webech, emailech … doporučovat to co hledá váš návštěvník, tak budete mít z konverzí dobrý pocit, protože víte, že jste dobře doporučili.

Já osobně se budu snažit chytré filtry v budoucnu budovat. Protože díky obsahového marketingu, nekonečné nabídky produktů a služeb jsou lidé víc a víc ztraceni. V dnešní době už není ani tak umění vyrobit. Vyrobit něco dokáže kde kdo. Dle mého je umění prodat a dobře prodat ke spokojenosti všech zůčastněných.

Obě knihy z úvodního obrázku Vám pomohou pochopit co mám na mysli. Dlouhy chvost je starší kniha, ale svým textem apelující na potřebu vytváření filtrů víc než aktuální.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.