Dnes dosáhnu 2 000 000 zobrazení reklamy u Skliku

Dnes dosáhnu 2 000 000 zobrazení reklamy u Skliku

Nejsem plátce DPH, takže na svých webech používám Sklik reklamu. První zobrazení proběhlo 14.4.2012 a od té doby jsem zobrazil 2 000 000 reklam od Skliku. Nechci zde přinášet nějaké podrobné informace co mi to přineslo, kolik bylo prokliků, atd… . Někomu toto číslo může přijít nízké, pokud dělá nějaký velký traffic na hledaných frázích. Někdo může mít pro změnu nasazenou reklamu agresivněji, na lepších místech, takže o tom v tomto článku nechci psát a porovnávat to s jinými. Já mám PPC jako doplňkový příjem na svých webech, který v posledních letech padá do stále menší marginálnosti. Jeden z důvodu je to, že Sklik už na stránky tolik nedávám, takže počet zobrazení není tak vysoký jak v minulosti a druhý problém je ten o který by jsem chtěl napsat. Přijde mi, že za proklik mám stále menší peníz. Namátkou jsem kouknul na jeden web a vyjel si roční přehled, aby jsem zohlednil vánoce a extrémy. Průměrný příjem za klik tam byl 2,63 Kč, dnes má web průměr 2,11 Kč. Tzn. pokles o nějakých 20%. Ani se nedivím. Na Twitteru mám twitty ze školení na optimalizaci PPC. Takže kdo chce, tak dnes může dobře optimalizovat. Jen z pohledu majitele webu nevím pro co se bude v budoucnu optimalizovat, když se PPC majitelům webu neoplatí. Inzerenty a zadavatele reklamy chápu.

Pro mě tento trend má dva důsledky. První je ten, že pomalu přicházím o jeden z pilířů mých příjmů, což je škoda, každý pilíř navíc se hodí. Teď je to taková malá nožička. A ten druhý je ten, že už se večer nebudím a nekoukám na to, kolik mi předchozí den vynesl. Pro neznalé přijmy z Skliku se připisují po půlnoci, přesně nevím kdy, je to různé. No a v minulosti jsem se občas probudil a při probuzení jsem měl nutkání kouknout na to, jak to šlo den předtím. Teď v klidu spím.

Tím nechci říct, že by byla Sklik reklama špatná, jako dodatek k monetizací webů je super. Hlavně je taková bezpracná, hodím tam plochu a už nemusím řešit zdali je produkt dostupný, zdali eshop funguje, odkaz funguje. Určitě by jsem ji nasadil i dnes. Jen už to není to co bývalo a pamětníci určitě zavzpomínají, že v minulosti to bylo ještě lepší.

 

3 komentářů

  1. V adsense je defaultne nastavený nejaký tichomorský čas – a hranica kedy sa tam počíta a berie do úvahy nový deň je 9:00 ráno. Takže sa netreba v noci budiť a pozerať 😀 … ale chápem, tieto PPC systémy a aj affiliate programy je to celkom návykové pozerať – príjmy aj parkrát denne 😀

    1. jj to znám. Naštěstí nedávno jeden hlavní inzerent kterého využívám obnovil notifikaci emailem, tak jen koukám na pipající mobil a jednou za čas mrkni na CJ, a jiné programy bez notifikace.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.