Jak recyklovat informace pro recenzní web

Jak recyklovat informace pro recenzní web

Recenzních webů u nás v ČR není mnoho, aktuláně se většina affil webů točí kolem katalogů, cash back portálů, kuponových stránkách. Přitom eshopy, ale i uživatelé, kteří hledají informace o výrobku či službě, který chtějí koupit by určitě uvítali recenzní weby, vždyť pro informace na internet většina lidí chodí. Jeden z důvodu že máme recenzních webů poskrovnu je ten, že jsme malý trh a psát poctivě recenze by znamenalo, koupit si výrobky, ty testovat a pak o nich psát. Tak to nejspíš nedělá žádný affilák, nemluvě o tom, že zkoušet x mobilů najednou, nosit x tenisek , či přečíst jednu knihu denně ani technicky nejde. Proto většina affiláků pokud to jde porovnává porovnatelné parametry, jako je cana za něco, prodejnost z různých statistik atp… Ale ve většině případů toto pro nějakou přínosnou recenzi nestačí, bez znalosti výrobku to jde těžko porovnat. Nějaké informace jdou získat od výrobce, ale u něj se většinou dovíte, že jeho výrobek je ten nejlepší, takže člověk který dělá recenzní web musí číst jiné recenze, ať už od blogerů, nebo z tématických diskuzí. Dobré je pročíst si i Heureku a podobné stránky, kde lidé píšou své zkušenosti. Jde o názory lidí, kteří nemusí být odborníky na dané téma. Na druhou stranu pro tyto lidi právě recenzní weby tvoříte. Tím chci říct, že sběr informací pro jednotlivé recenze je časově hodně náročný.

Proto mi příjde líto posbírané informace přetavit v jednu recenzi. Proto již delší dobu uvažuji jak tyto posbírané informace dál využit. Vycházím z toho, že každý nový web potřebuje vydobýt nějakou autoritu v SERPu. Proto jsem uvažoval rozjet několik blogů různých person (zde najdete jak vytvořit persony) na různých blogovacích platformách, recenze se budou díky poznámkám psát snadno a z těchto blogů odkazovat na můj hlavní blog. Dále mě napadlo pod samotnými recenzemi psát z počátku sám diskuzi se sebou. Samozřejmě dotazy by pokládaly fiktivní čtenáři. Ale to by jsem si raději šetřil pro realné dotazy realných lidí do budoucna. Dál mé poznámky využívám v oborových diskuzích, kde se snažím jak poradit, tak se snažím o získaní renomé.

Nedalo mi to a zeptal jsem se na využívaní posbíraných informací pro recenze affiláka Ondřeje Martinka, který má také recenzní weby.

Ten mi v poště odpověděl: já si ty texty nechávám vedle v texťáku a pak z nich stavím dotazy do komentářů, poradny, případně si je schovávám do porovnávacím testů, kde mám více kousků proti sobě a mám do začátku už unikátní data, postřehy, takže se taková porovnávačka píše rychleji.

Posbírané informace o parfémech

Posbírané informace o parfémech

Takto vypadají mé poznámky před psaním recenzí na parfémy. Má výhoda je v tom, že mám doma vzorky, takže každou vůni kterou recenzuji osobně vyzkouším.

 

A jak recyklujete Vy své poznámky?

 

 

12 komentářů

  1. Máš pravdu, moc lidí to u nás nedělá, já v SERP potkávám minimum lidí, snad to nezní moc sobecky, ale vlastně znám jen jeden autority-web na recenze (kromě Heuréky) a to je můj web 🙂

    Bohužel to zatím nemám tak velké, abych mohl vše testovat osobně, takže musím(e) sbírat informace právě tak jak píšeš, z jiných webů (diskuze, blogy, komentáře, Facebook, od známých…).
    Je tam takový problém – pokud chceš vydělávat, tak bys často musel doporučovat produkty, které nejsou úplně funkční anebo jsou předražená (ale právě za ty dostaneš v affilu nejvíc). Když chceš být objektivní, tak většinou zákazníka spíše odradíš, takže toho přes affiliate odkazy moc nevyděláš. PPC tam bohužel taky není žádná sranda, takže to chce najít asi jiný způsob monetizace, možná Freemium model nebo Premium model (imho to má takhle dtest.cz).
    Jedním z mých menších snů je mít vlastní testovací kancl a studio, kde můžeme produkty testovat a točit i videorecenze, ale to se minimálně tenhle rok nesplní, kdoví jestli vůbec.

  2. Když jsem s roboty začínal, zkoušel jsem to i tímto směrem – posbírat informace z různých diskuzí a ty pak dát do recenze. Jenže mi to přišlo takové nemastné neslané. Teď když testuju v reálu, raději se heurékám a jiným forům vyhnu, abych nebyl ovlivněn. Na druhou stranu se mi líbí ten nápad s recyklací pro komentáře.

  3. Na jednom z webů, jsem se rozhodl zařadit rubriku s recenzemi jednoho druhu domácích elektrospotřebičů. Texty získávám za peníze na jednom PPP systému. A celkem to funguje, většinou mi texty píší ženy, maminky na rodičovské, ale i lidé se zaměstnáním, co si psaním přivydělávají. A někdy jsem překvapen i poměrně slušnou úrovní textů. Recenze mi posílají včetně fotografií, záměrně používám amatérské fotky, nikoliv produktové, myslím že to i na čtenáře působí osobněji.

    Návštěvnost postupně roste, z původních jednotek, kdy jsem web opravdu zanedbával, na nynější nižší desítky denně.

    Samozřejmě taková forma získávání recenzí je poměrně finančně náročná, ale počítám s tím, že postupně se mi to bude vracet. Moc si nedokážu představit, že bych třeba psal recenzi o výrobku, který jsem ani neměl v ruce.

    O recyklaci poznatků z recenzí jsem ani nějak neuvažoval, ale vidím to podobně jako pan Martinek, využít je pro linkbuilding v diskusích, fórech, komentářích apod.

    1. Ne vždycky to testuji na reálných produktech, často to tak nějak odhadnem, ale něco má i reálný základ. Ale ne vždycky to je úplně možný, hlavně proto, že nechci dělat klasický produkty, ale třeba i recenze na služby. Není třeba možný si otestovat nějakou vyšší pozici v OVB, Partners, Broker Consulting, takže se spíš snažím dát prostor lidem, kteří mají zkušenost, chtějí se podělit ale nemají kde (aby to mělo takový dosah). Proto je můj web trochu jiný a nespecifický, často se snažím reagovat na aktuální témata, na která ještě není žádný specifický recenzní web.

      Dobrým příkladem jsou různé tablety a doplňky stravy. Prodejce udělá kampaň na pár měsíců, jakmile se ale prosákne, že to je podvod, mění název produktu a vymyslí zas něco nového. ČOI na ně často nemůže, protože mají sídlo v zahraničí, takže je imho tohle varování zatím nejlepší způsob, jak proti nim “bojovat” 🙂

  4. S produkty na recenze to není takový problém – nejdříve kupovat za vlastní peníze, případně barter, později už máte jméno/historii u daného prodejce – můžete nakupovat za VO ceny, občasně dostanete něco zdarma a nejvyšší úroveň je, že vám je sami už nabízí, protože vás znají (mnohdy i osobně) a vědí, že jim dokážete přivést skvělé zákazníky.

    Jsem někde mezi 2. a 3. stupněm, ale chci to dotáhnout až do konce 🙂

    Určitě je super zapracovat na vlastních fotkách i videích – linky z YT mají také smysl, přitom stačí jen produkt natočit, párkrát ho obkroužit, případně udělat rovnou “unboxing” – ukázat, jaký pocit máte z prvního otevření obalu, prvotního používání apod…

  5. Recenzné weby sú skvelé a aj celkom pomerne ľahko sa nanich dá zarobiť a presadiť sa v serpe, len jediná nevýhoda je že to je časovo náročné kým jediný človek vybuduje/získa si nejakú autoritu i už v serpe alebo aj samotnú autoritu a brand webu. Chce to stovky a stovky hodín roboty a motivácie aby to webmaster nevzdal a pokračoval si vo svojej práci, ktorá bude čoraz viac a viac ziskovejšia.

  6. Ahoj kluci a holky,

    pořád děláte recenzní weby? Děláte je one-(wo)man-show nebo je vás na to víc? Chci se plně věnovat recenznímu webu. Nechce se někdo přidat? Vytvořit tým? Dělat to opravdu poctivě? Můžu nabídnout 12 hodin denně dokud to nebude pořádně šlapat.
    Proč se do toho nevrhnu sám? Pokud nikoho nenajdu, tak určitě. Dva a více lidí mi ale přijde lepší už třeba kvůli brainstormingu nebo o různém pohledu na věc.
    Jestli máte někdo zájem, napište mi na libor.fikr(zavináč)gmail.com nebo tady do komentářů.

    1. Ahoj,
      pořád dělám recenze. Ale z vlastní zkušenosti nechci jít do nějaké týmu. Ne že by se mi to nelíbilo, ale většinou to dobře nefunfunguje, někdo do toho dává víc někdo míň. Pak někdo odpadne je problém co s projektem. Zkrátka dle mého je mnohem lepší dělat na projektu sám. Sice to nejde tak rychle a často nemáš s kým se poradit.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.