Jak na portfolio?

Nedávno se na Webdealu objevila otázka Jak na portfolio. I já jsem se snažil svou zkušeností něco poradit. Aby to nezapadlo ve fóru, tak zde zkusím mou radu trošku rozvést.

Jak na portfolio webů můj pohled na věc

Kdyby jsem dnes měl rozjíždět znovu nějaké portfolio webů a byl nováček, tak by jsem na to šel stejnou cestou jako jsem to dělal. Jen by jsem zvolil jiné témata a na všem pracoval intenzivněji. Ale to je na jiný příspěvek.

  1. vybral by jsem si nějaké téma
  2. tam si určil nějaké menší niky a na ty začal tvořit z nováčkovského pohledu weby. Nováčkovi to může přijít že půjde o weby s velkým obsahem, přitom v budoucnu tyto weby budou jeho miniweby.  Tím že  jsou weby z jednoho tématu, tak ty weby mohu mezi sebou vzájemně prolinkovávat, což je bonus jak pro čtenáře, tak pro SEO.
  3. někde na pozadí by jsem začal tvořit nějaký větší web, který v budoucnu bude ten hlavní, který bude přinášet hlavní příjem

Zní to jednoduše a někdo by řekl, že bod 2 jde obejít a že je zbytečností, nebo naopak že bod 3. není třeba v případě že se mu dobře rozjedou mini weby. Já si ale myslím, že oba body jsou důležité. Bod 2. Vás naučí hledat niky, naučí vás hledat výdělečné témata. Když to správně neodhadnete tak se tolik nestane, bude to lekce, ale pořád budete mít mini web pro linkbuilding. Tolik času vám tvorba obsahu na miniweby nezabere. Problém by byl, když by jste se hned vrhli na velký web a tam si zvolili špatné téma, které nejde monetizovat. Přitom může jít jen o drobné ukročení, které v počátku neumíte vnímat.

Ať uvedu příklad, někoho napadne udělat web o počasí v Beskydech. Bude si myslet, že lidé kteří hledají počasí v Beskydech tam taky chtějí jet. Což částečně může být pravda, ale pokud porovnáte trend s long tailem ubytování v Beskydech. Zde je onen trend. (jde o procenta ne objem!) Tak jsou trendy o měsíc posunuty. Protože velkou část dotazu počasí v Beskydech hledají lidé, co už jsou ubytování a plánují svůj program podle počasí. Nemluvě že konverznost v affiliatu a cena za proklik je u obou frázi úplně někde jinde. Stránky na frázi počasí na druhou stranu snadněji prorazí v SERPu. Ale stejně nakonec zjistíte, že tato nika není tak skvělá a teď si představte, že by jste s velkým elánem začali dělat hlavní web na téma počasí….

Výhoda miniwebů je ta, že pokud cílíte na nějakou menší niku, kde není tolik konkurence, tak její návštěvnost může být po několik let skoro neměnná a to na stránky nemusíte sáhnout. Já o nich tvrdím, že jde o zlatou žílu, kterou mám objevenou a někdy se ji mohu pokusit víc vytěžit.

ministránka

Jedna z mých ministránek, na které jsem dělal poslední aktualizaci v říjnu 2012. Má 5 stránek. Běží na subdoméně, takže mě její provoz roky nic nestojí. V době kdy vznikala na ní nebyl žádný affil program, teď už je, jen musím najít čas, aby jsem ji poupravil a rozšířil.

Nevýhoda miniwebů je často ta, že z nich jen kape. A prostor pro to, aby z toho byl větší příjem je minimální, ale může být dlouhodobý a stálý. Na druhou stranu x kapajících webů už dokáže vytvořit pěkný příjem. Takže pokud se rozhodnete mít desítky miniwebů, tak díky menší konkurenci na některých long tailech vám to bude fungovat. Jenže dle mého je dobré mít i nějaký větší web tzn. bod 3 a to z důvodů. Že  vytvořit miniweb není nic složitého a můžete je vyrábět jak Baťa cvičky. Jenže nejspíš Vás  nebude nic nutit se posouvat někde dál. A to je dle mého jeden z hlavních důvodů, proč je dobré a důležité mít i velké weby. Aby vznikl velký web s velkou návštěvností, tak to je třeba nejen hodně práce, ale je třeba i nad webem neustále přemýšlet. Jak co vylepšit. Jak přivést větší návštěvnost. Kde sehnat odkazy. Jak web jinak monetizovat atd…  a právě tyto zkušenosti Vás budou posouvat kupředu. A můžete je zpětně přivádět na miniweby a nové miniweby. Dle mého jen u miniwebů by jste se kupředu tak neposouvali.

Aby jsem to nějak shrnul. Na miniwebech se člověk učí hledat dobré niky, má dřív nějaký příjem. Na velkém webu se člověk učí jak být efektivnější. Dohromady jde o dobrý mix.

A jak to vidíte Vy?

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.