Nedávno psal na svém blogu Petr Chodelka ( chodelka.sk ) skvěle a obsáhle o SEO : SEO v kostce 1. , SEO v kostce 2. V prvním článku mimo jiné zmínil pro mě do té doby neznámé stránky browseo.net . Pomoci těchto stránek se můžete podívat, jak váš web vidí vyhledávače. Je to užitečná věc, kde si můžete všimnout chyb, které na webu máte. Samozřejmě jsem si hned projel pár svých webů a několik nedostatků jsem objevil.
Co mě nejvíc zarazilo byla “chyba” v základní šabloně Twenty Fourteen na WordPressu. Jde o to že šablona háže do H1 tagů všechny názvy widgetů, takže nadpisy potom vypadají například takto.
H1 | Název stránky |
H1 | Název článku |
H1 | Navigace pro příspěvek |
H2 | Popis stránky |
H1 | Doporučujeme |
H1 | Nejnovější komentáře |
H1 | Rubriky |
H1 | Nejnovější příspěvky |
H1 | Archiv |
H1 | Základní informace |
Což není z pohledu SEO vůbec žádoucí. Nikdy jsem si toho nevšiml, protože jsem si otitulkoval příspěvky a myslel jsem si že je vše správně. Až tento užitečný programek mi naznačil, že si musím šablonu upravit.
Jak si upravit šablonu Twenty Fourteen aby titulky byly správně?
Najeďte na vzhled -) editor -) zaškrtněte šablonu Twenty Fourteen a načtěte si soubor šablony functions.php asi ve 2/5 dokumentu opravte například z tagu H1 na H4
Aktualizujte soubor a máte opraveno.
Sestřelila mě tato chyba na Seznamu?
Stále mám na některých svých webech minimální či skoro nulovou návštěvnost ze Seznamu. Jak jsem objevil tuto chybu na webu, u kterého mě ignorace či penalizace od Seznamu mrzí nejvíc, tak jsem radostí vyskakoval do stropu. Říkal jsem si, to by mohlo být tím. Mé úvahy se nesly v duchu. Seznam před rokem provedl změnu v algoritmu a určitě tato změna změnila on page a off page faktory. Moc jsem tu penalizaci nekladl na vrub WordPressu, protože vím, že takto byly poškozeny i weby na jiných šablonách a redakčních systémech.Spíš jsem si říkal, co když Seznam například ubral sílu odkazů a tím pádem klade větší důraz na nadpisy. Nebo chaotické nadpisy, které na webu byly začal ještě víc penalizovat. Jenže od mého skákaní ke stropu, že jsem našel problém uběhlo cca 12 dnů a Seznam mě pořád ingoruje, takže tím to nejspíš nebude a budu muset hledat dál.
Nějaké H1, H2 nebo validita kódu je podle mě a i přednášek dalších předních SEO odborníků ta poslední niance, kteoru bere (alespoň Google) v povědomí. Mnohem mnohem mnohem více je důležitější obsah stránek, jaká jsou klíčová slova, jaké je jejich rozvržení na celé stránce a jaké stránky na vás odkazují (jejich příbuznost vašemu tématu a jejich autorita).
Každá niance se hodí. Hlavně když je co se týče času tzn. nákladu skoro nejlevnější. Mimoto si nemyslím, že signál ze stránky, že popisuji daný long tail do podrobna díky vhodných nadpisů byl pro vyhledávače málo přínosný. Někdy to je dokonce jeden z mála signálů, když obsah je například video.
Problém bude ukrytý jinde… třeba blokuješ jako Pepa přes plugin iThemes seznamáckého bota 😉
Správná háčka jsou jen střípek z dobrého offpage seo…
Průchodnost mám dobrou. To mám ověřeno na Seznamu u podpory. Takže chybka je jinde. Pokud není v sendboxu.